Woensdag 9 juli 2014 - Reisverslag uit Itala, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu Woensdag 9 juli 2014 - Reisverslag uit Itala, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

Woensdag 9 juli 2014

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Diane

10 Juli 2014 | Italië, Itala

Woensdag 9 juli
Vandaag een leuke dag op de planning! We gaan een sightseeing over het prachtige Elba doen! Even rustig ontbijten met heerlijk vers brood, en dan om half 10 verzamelen bij de bus!
Met een grote touringcar zijn we het hele eiland af geweest. We hebben de meest prachtige plekjes op Elba bewonderd en hebben zelfs, door het heldere weer, de omliggende eilanden kunnen zien! Het was niet voor iedereen duidelijk wie nou precies Napoleon was. Stephanie kon veel vertellen over de Napoleon snoepjes, maar daar kom je er natuurlijk niet mee op Elba. We hebben daarom allemaal even goed opgelet toen er over verteld werd: Napoleon was een Franse keizer en een hele slimme man. Hij was gek op landje veroveren. Toen hij Rusland binnen wilde vallen, paste Rusland de ‘ verschroeide aarde’ toe. Dit houdt in dat alles in de brand werd gestoken zodat het leger van Napoleon hier niet kon overleven. Hierdoor heeft Frankrijk veel legers verloren, waardoor Napoleon verbannen werd naar het eiland Elba. Napoleon had hier veel vrijheid en had zelfs een klein eigen leger, maar mocht niet van het eiland af. Napoleon heeft veel goede dingen gedaan in de 10 maanden dat hij op Elba zat, voor de infrastructuur en de economie. Eigenlijk is het nog maar kort geleden dat Napoleon hier zat want dit was in 1814, 200 jaar geleden dus. Napoleon is ontsnapt uit Elba en Elba is later overgenomen door de familie Messini uit Florance, totdat Italië een koninkrijk werd. Na deze informatie zijn wij het huis van Napoleon in geweest. Vooral het uitzicht van de tuin van Napoleon was prachtig! Hier hebben we dan ook even flink van genoten en een fotoshoot gemaakt.
Na het bekijken van dit prachtige huis, zijn we richting het dorpje Marciana Marina geweest. Hier waren we helaas net te laat om over het marktje te lopen, omdat er Siësta was. Josef en Ismael waren hier erg blij om, die hadden geen zin om over het marktje te lopen. Direct lekker richting het strand gegaan dus! We hebben heerlijk gezwommen in het heldere water en genoten van het zonnetje. De dag hebben we afgesloten met een lekker etentje bij de pizzeria! Natuurlijk moest er nog even voetbal worden gekeken, helaas was de uitslag niet wat we ervan gehoopt hadden! Stephanie

• 10 Juli 2014 - 16:26

Jolanda:

WAUW....prachtige verhalen. Wat moet het daar prachtig zijn en zo te lezen hebben jullie het heel gezellig met elkaar!
    Hopelijk gaat het met de hoofdpijn van Ismael vanaf nu een stuk beter en kan hij ook overal van gaan genieten.

Veel plezier en genieten samen!

• 10 Juli 2014 - 16:58

Marian:

Het is dat ik al naar Texel ga he... klinkt heeeel fijn dat Elba! Geniet er lekker van allemaal!

• 11 Juli 2014 - 12:43

Jeanette:

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Jammer dat Ismael zich niet prettig voelt......ik hoop dat het inmiddels beter gaat met hem.
    En de napoleon snoepjes kan Ismael ook wel iets over vertellen haha.

Ik wens jullie nog heel veel plezier en heel mooi weer !!!

• 11 Juli 2014 - 16:04

Patricia:

echt mooie vehalen,ook nog leerzaam.
    Zo te lezen hebben jullie het echt naar je zin.

Fijne dag nog

• 12 Juli 2014 - 06:22

Angelique Zoodsma:

Wat mooi dat jullie het allemaal zo naar jullie zin hebben.
    Geniet nog van de komende dagen.

Veel plezier nog!!!

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011