Eerste dag - Reisverslag uit Barberino di Mugello, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Barberino di Mugello, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Diane

01 Mei 2013 | Italië, Barberino di Mugello

Wat een dag!!!!
Vanmorgen om half negen druppelde iedereen binnen.
Na een kopje koffie/thee, nog even de koffers wegen en nameten.
Ja en natuurlijk, de Molukkers onder ons hebben weer teveel bij zich, alsof we weken weggaan! Hahaha
Om acht minuten over negen vertrekken we dan met achter het stuur onze chauffeur voor vandaag Arjan!
Arjan bedankt, iedereen vond het jammer dat je weer weg ging, je had mooi bij ons gepast!;-)

We zijn de dag begonnen in Overloom bij het grootste oorlogsmusea van Nederland.
Erg indrukwekkend en ik geloof dat iedereen onder de indruk was.
De lunch hebben we genoten op het terras, wat hebben we het getroffen met het weer!

Rond half vier gaan we richting Weeze om vandaar te vliegen naar Bologna.
Daar moeten we afscheid nemen van Arjan.
Arjan, bedankt, we hadden je graag mee genomen!
Nadat we door de incheck waren hebben we spelletjes gedaan, gekaart en het spel geen Ja en geen Nee.

Om 18:25 is het dan zover het vliegtuig komt in beweging.
Velen onder ons zijn erg zenuwachtig maar wat een ervaring!!! De wohs en de aaahs galmen door het vliegtuig, wat een ervaring!

We komen op tijd aan in Bologna maar dan begint het! Pfffff er gaan dingen niet goed met de gehuurde auto's. Hoe het allemaal komt weet ik nog steeds niet maar wat een gedoe!!! Maar ook dit is Italie! De kids houden zich goed, Bart vindt het allemaal een groot avontuur en blijft positief, helemaal super!

Als we uiteindelijk de auto's hebben kunnen we rijden maar dan???? Telefoons leeg en geen gps signaal!!!! Waar zijn die oude vertrouwde kaarten???? De redding is Ismael die een batterij oplader bij zich heeft!!! Op deze manier kunnen we in contact komen met Karin die ons naar Paolo loodst!

Aangekomen bij Paolo voelt als een warme douche, de jongens zijn allemaal onder de indruk van zoveel vriendelijkheid en gastvrijheid! Werkelijk waar wat geweldig is dit!
Dan de etage die we hebben, geen woorden voor, fantastisch is te weinig!!!!

Uitgehongerd als we zijn en een gastheer als Paolo zorgt ervoor dat onze buikjes weer goed gevuld zijn! Na een heerlijke pizza terug naar huis waar ieder voldaan maar kapot zijn nestje in duikt!
Ci vedeamo domani!
Ciao

• 02 Mei 2013 - 10:03

Jeanette:

Goedemorgen allemaal!!!
    Ik hoop dat jullie een beetje bijgekomen zijn van de reis.
    En nu GENIETEN !!!!
    Groetjes van ons :-)

• 02 Mei 2013 - 15:43

Jasper:

Zo, zo dat klinkt allemaal erg goed hé !

Wat jammer dat die nare Molukkers zoveel bagage bij zich hadden. Hebben ze wel in de gaten dat bananen gewoon te koop zijn in Italië? ;-) Die hoef je niet allemaal mee te sjouwen hoor!

Wat knap van Bart dat hij gewoon zijn hoofd koel houdt in zulke situaties. Ik denk dat ik hem vanaf nu aan gewoon Indiana Bart noem (in plaats van Indiana Jones), ook zo'n avonturier die nergens bang voor is.

Ismaël noem ik vanaf nu " Our Saviour" (onze redder) aangezien hij maar mooi heeft gezorgd dat jullie op je bestemming kwamen :p
    Zo zie je maar weer, iedereen kan van elkaar leren (ofniet begeleiders!!haha)

De foto's op de groepsapp zijn echt werkelijk prachtig. Wat een mooie lokatie zeg. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor.. Geniet ervan, ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken.

Heeeel veeeeel plezier nog!

Groetjes Jasper

P.S iedereen aan de insanity of toch maar niet? :P

• 02 Mei 2013 - 20:47

Karin:

Mooi mooi!!!!

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011