Dag 3 jongerenvakantie Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Diane Zandman - WaarBenJij.nu Dag 3 jongerenvakantie Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

Dag 3 jongerenvakantie Texel

Door: Stephanie Boersma

Blijf op de hoogte en volg Diane

20 Juli 2016 | Nederland, Texel

Vanmorgen zaten we weer vroeg aan het ontbijt en na een lekkere kop koffie, was iedereen klaar voor vertrek. We zijn vandaag begonnen in de Koog; er mocht geshopt worden! De mannen hebben zich erg goed gehouden tijdens het shoppen en er werd zelfs niet geklaagd toen de begeleiding de hele winkel wilden passen met 30 graden. Er was een leuke markt, waar meerdere jongeren wat leuks gekocht hebben. Op de terugweg hadden we last van vliegende mieren, ze zaten overal!
We zijn terug gegaan naar de camping om even te lunchen, om ons vervolgens klaar te maken voor een middagje strand! We hebben genoten van de zee, het strand en een ijsje mocht niet ontbreken!
Vanavond hebben we een heerlijke pasta gegeten, bereid door onze kokin (jongere). Er werd niet geklaagd over de hoeveelheid groente en de meeste jongeren hebben heerlijk hun bord leeg gegeten! Complimenten aan onze chef-kokin!
In de avond stond een spooktocht gepland. Hier zou de hele groep aan mee doen, behalve 1 jongere en ik zelf. Wij zagen dit niet helemaal zitten en wilden liever samen op stap. Na enig praten waren we toch om; wij gingen met de groep mee! Om 22.00 uur was het zover. In de recreatieruimte stond een slecht geschminkte dracula ons al op te wachten, met spannende muziek. We waren met een groep van ongeveer 20 mensen, vanaf de leeftijd van 12 jaar. Op de heenweg werd het al duidelijk dat begeleider Stephanie niet weggelegd is voor zulke spannende activiteiten. Dit had meneer de dracula gauw door, en na een wandeling van 20 minuten was ik aan de beurt. Met een masker op werd ik aan het schrikken gemaakt en ik wist niet of ik nou moest huilen of lachen, dus deed ik dit tegelijk. Het was weer erg duidelijk; dit was niet mijn ding. Gelukkig waren er nog twee jongeren die hier niet voor weggelegd waren, wat ik zag als mijn redding. Deze dames wouden graag terug dus we hebben besloten er met zijn drieeen een vrouwnenavond van te maken.
De rest van de groep ging dapper door en heeft erg veel plezier gehad. om 01.00 waren zij weer bij de tent. De spooktocht viel in hun ogen ontzettend mee en ze hebben erg gelachen om de "klungelige spoken" die te vroeg of te laat uit de bosjes sprongen en "boe" riepen. Ook hebben ze erg kunnen lachen om Roel. Hij besloot de spoken aan het schrikken te maken en zodra iemand "BOOEE" schreeuwde, schreeuwde Roel twee keer zo hard terug. Hij is een stuk achter een spook aangerend en heeft de rollen omgedraait. Uiteindelijk heeft iedereen een geweldige avond gehad en hebben we veel om over na te praten en te lachen!

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011