Texel mannenweek - Reisverslag uit Texel, Nederland van Diane Zandman - WaarBenJij.nu Texel mannenweek - Reisverslag uit Texel, Nederland van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

Texel mannenweek

Door: Jozua Pentury

Blijf op de hoogte en volg Diane

22 Juli 2014 | Nederland, Texel

Inmiddels zijn alle mannen weer bijgekomen van de fantastische vakantie op Texel. Roel vond het zelfs zo mooi dat hij na het thuis brengen van alle jongens gelijk weer is terug gegaan (ja echt waar zo leuk was het). De laatste dagen vlogen voorbij en om het No Distance familie gevoel compleet te maken is onze collega Enzo zelfs nog langs gekomen met een goede vriend uit Macedonië. De jongens hebben hun Engels dus ook nog even kunnen oefenen. En ik moet zeggen dat ze dit aardig goed deden. De laatste dagen bestonden voor ons uit voornamelijk chillen en genieten van het heerlijke weer bij het mooie strand. We zijn ook uiteten geweest en we hebben heerlijk gegeten bij de Argentijn. De bediening was iets minder goed maar gelukkig was het eten overheerlijk. Op vrijdag zijn alle jongens zonder papa Roel op pad geweest. Dit was om twee redenen: 1: Papa Roel zat in het gips en liep er iets te veel mee rond. En 2: de auto heeft maar zeven plekken. Papa Roel is dus vrijwillig verplicht op de camping gebleven. Zodoende zijn wij in vrijwel alle dorpjes rondom Texel geweest. We zijn eerst nog langs het parachutespring centrum geweest. We hadden de jongens wijs gemaakt dat we parachute zouden springen. Dit vonden ze doodeng en waren ze ook echt niet van plan. Totdat we zeiden dat het een grap was. Toen durfden ze ineens allemaal te springen! Dus wie weet volgend jaar jongens! Vervolgens hebben wij de vuurtoren van Texel bezocht, beklommen en vervolgens heerlijk geluncht in de duinen. We hebben een drankje gedaan aan het strandpaviljoen waar Vincent (de zoon van Diane) werk. En zijn we vervolgens naar Den Burg gereden voor een overheerlijk Italiaans ijsje. waar s'avonds was het tijd voor een heerlijke BBQ. We hebben de pupillen van No Distance de opdracht gegeven om zowel het eten bereiden als de afwas zelfstandig te regelen. De vakantie bestond natuurlijk niet alleen uit vakantie maar ook uit jezelf ontwikkelen en zelfstandiger worden. En de jongens zijn met vlag en wimpel geslaagd! Dus voor alle ouders laat de jongens gerust een keertje (meehelpen) koken. Afwassen kunnen ze sowieso geheel zelfstandig. Na het eten hebben we een echte rap battle en dance battle gehouden. Met Lars als scheidsrechter was het Joshua die het opnam tegen Arjan.En ja wat een spektakel was dat! Na een paar zenuwslopende ronden was de winnaar toch wel overduidelijk: Joshua!! En ja mensen alles is gefilmd en dit krijgt u natuurlijk snel te zien. De terug reis verliep soepeltjes en de vakantie was echt super. Wat ons als begeleiding is opgevallen is dat zowel Lars, Joshua als Marc helemaal los zijn gekomen. Ze waren een ontzettend warm gezelschap, ieder met hun eigen inbreng humor en kijk op het leven. We wensen iedereen nog een heel fijne vakantie toe en wij hopen elkaar weer te zien bij de zomerBBQ van No Distance. Lieve groet No Distance

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011