laatste week! - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu laatste week! - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

laatste week!

Blijf op de hoogte en volg Diane

01 September 2012 | Italië, Tuoro sul Trasimeno

Onze excuses voor deze "radio stilte", een week zonder verslagen maar wel erg veel gedaan en gezien. Dinsdag was een chill dagje, rondhangen in het zwembad, beetje wandelen, ijsjes eten, et cetera! Woensdag zijn Pieter, Romeo en Bart naar Siena geweest. Eliza en Terence hadden geen zin en bleven lekker bij Diane op de camping. Na de kusjes zoals opruimen en afwassen zijn zij naar het zwembad vertrokken terwijl Diane administratieve werkzaamheden had. Diane kreeg vanuit Siena een sms van Pieter met de mededeling dat Bart zijn belofte 's avonds na zou komen! Eliza mocht Bart opmaken en Diane mocht een outfit voor hem/haar uitzoeken. Na dit sms-je is Diane gelijk bezig gegaan met het uitzoeken van Bartelina haar kleding en haar kapsel. Tegen een uur of 6 was het dan zover, eerst heeft Eliza alle nagels verzorgt. Bartelina kreeg mooie rosse nageltjes maar ook Terence moest hier aan geloven, hij kreeg de Italiaanse vlag op zijn nagels. Daarna werd Bartelina in de make-up gezet, prachtig menig vrouw zou jaloers zijn! Diane had nog een tasje en zo ging het gezelschap op pad richting Passignano om een lekker hapje te gaan eten, de laatste avond van Romeo en Pieter spectaculair vieren. Wat een lol hebben we gehad, de ober dacht dat Bart een echte was en zei ons vol overtuiging dat hij er geen problemen mee had! Terug op de camping nog even het amfitheater in en ook daar werd Bartelina met veel enthousiasme binnen gehaald, ze werd nog gekust door een hele mooie Italiaanse man ook daar zou menig vrouw jaloers op zijn, hahaha. Al met al een leuke avond met pijn in de buik van het lachen uiteindelijk onder de lakens gekropen! De volgende dag ging om 6 uur de wekker alweer, Diane aan het hardlopen, Romeo en Pieter zich klaarmaken voor de grote reis naar Nederland. Na het ontbijt zwaaien we met zijn allen de beide heren uit! Goede reis!!!! Wij maken ons verder klaar om een dag naar Firenze te gaan! Na anderhalf uur rijden belanden we in Florence, dwars door de stad op zoek naar een parkeerplek, wat een drukte!!! Uiteindelijk hebben we geparkeerd bij het station Santa Maria Novella. En dan is er koffie, Italiaanse koffie maar wel bij de Mac Donald!!! Daar ontmoeten we ook Nona ( oma van Eliza en Diane) Floriana
Nona heeft vroeger in Nederland gewoond dus spreek nog een beetje Nederlands zodat iedereen haar kan verstaan. Eerst willen we Nona meenemen om te lunchen maar het is erg warm in Firenze en Nona is al op leeftijd dus zij bedankt daarvoor en na de koffie nemen wij weer afscheid en gaan richting Ponta Vecchia, de goudkust van Florence! onderweg gaan we lekker lunchen met overheerlijke pasta pomodoro. Het is warm in Florence en het lopen valt ons best zwaar zeker als we de klim naar boven maken naar piazza Michelangelo. Maar wat zijn we blij als we daar zijn, wat een uitzicht, we zijn er allemaal van onder de indruk, wat mooi!!!! Florence een stad om nooit te vergeten en zeker om terug te komen! Als we terug komen op de camping zijn we uitgeteld, de jongsten onder ons hebben heerlijk liggen te knorren in de auto dus die kwamen redelijk fit weer op de camping aan. Na een snel in elkaar geflanst hapje nasi houden we een rustige avond met een spelletje rummikub. De buurtjes komen nog even een drankje doen en Bart en Terence gaan nog even naar voren. Vrijdag was de bedoeling een dagje naar de zee maar helaas is dit niet doorgegaan wegens slecht weer. Vrijdag is dus een lummeldagje geworden! 's middags hebben we nog geriskt en natuurlijk heeft di mama met volle overtuiging gewonnen!!!! Als afsluiting van deze prachtige weken hebben we 's avonds een hapje bij de Ciao gegeten en daarna het bedje in. Vanmorgen heeft Diane om 6 uur haar laatste rondje hardlopen gedaan en daarna de jongens uit hun bed getrommeld om te gaan ontbijten. Om half 8 brengt Diane Terence en Bart naar de trein in Terontola om vanuit daar de trein naar Rome te nemen. Goede reis jongens!!! Terug op de camping is Eliza al bezig met pakken, alles moet schoongemaakt worden en ingepakt. Een hele klus om het allemaal weer mee te krijgen. Morgenochtend om 6 uur vertrekken Eliza en Diane richting Nederland. Het zit erop mensen, wij hebben genoten, prachtige weken, alleen maar plezier, geen wanklank, echt voor iedereen alleen maar genieten! Wij hopen dat jullie met ons hebben kunnen genieten en ik wil zeggen: Ci Vediamo l’anno prossimo
Ciao

• 01 September 2012 - 18:14

Anneke:

Geweldig was het om jullie vakantie de afgelopen weken te kunnen volgen!!!!
    Ik kan de foto's niet groot maken hier.....maar ik denk Bartelina te herkennen, wat zullen jullie gelachen hebben.
    Ik wens jullie allemaal een goede en veilige reis naar Nederland toe en dat jullie nog maar lang mogen nagenieten.

Hele lieve groet van Anneke

• 02 September 2012 - 10:13

RTV Assen:

Anneke had het niet beter kunnen omschrijven. Heerlijk meegelezen tussen alle drukke dagen door en zeker genoten van alle foto's. Die geven echt een goed beeld van wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Ondertussen is Romeo zaterdag (op eigen initiatief) met zijn opname-apparaat op pad geweest. ;-)

• 03 September 2012 - 09:57

Jolanda:

Onvoorstelbaar dat No Distance goes Italy er al op zit! Drie weken omgevlogen!
    Iedereen genoten en hopelijk (bijna) allen weer veilig thuisgekomen. En nu lekker nagenieten.

Wij hebben de laatste 2 weken met veel plezier de avonturen gevolgd en genoten van de prachtige foto's,met toch wel als één van de hoogtepunten: Bartelina. Geweldig!!

Lieve groetjes, André,Jolanda,Sven & Lars

Verslag uit: Italië, Tuoro sul Trasimeno

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011