vrijdag 24 augustus - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu vrijdag 24 augustus - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

vrijdag 24 augustus

Blijf op de hoogte en volg Diane

24 Augustus 2012 | Italië, Tuoro sul Trasimeno

Vandaag met pijn in ons hart afscheid van Jasper genomen! ;-) Bedankt voor de fijne tijd Jasper, namens ons allen!
Om half acht zitten Jasper Romeo Terence en Diane al aan het ontbijt. Arlette en Eliza mogen uitslapen, het was gisteren een emotionele dag, ze mogen een beetje bijkomen. Wij gaan als we Jasper hebben uitgezwaaid met zijn drieën Rome onveilig maken. Pieter is vandaag de poetsmiep! Na een reis van twee uur zijn we bij Ciampino-Roma. We zwaaien Jasper uit en dan stappen wij op de bus. Na ongeveer een uur komen wij aan op Termini-Roma het station in het centrum. Onderweg hebben wij al een indruk gekregen van deze indrukwekkende stad. Terence heeft gekozen dat wij in de paar uur die we hebben het Kasteel gaan bezoeken: Castel Sant Angelo. Dit houd in dat we naar de andere kant van de stad moeten. Wat ben ik deze week blij dat ik toch een redelijk mondje Italiaans spreek, gisteren in het ziekenhuis, vandaag in Rome, pfff ! We moeten de bus AME 5 hebben die ons naar Lepanto brengt. De bus is overvol en bij elke stop moeten de jongens oppassen dat ze er niet uit vallen. Het zweet staat ons overal, van de warmte en van de enorme drukte. Als we bij Lepanto zijn maar even weer de weg naar het kasteel vragen. Ongeveer een half uur lopen. Onderweg hebben we in een leuk klein barretje geluncht en om 14:00 kwamen we aan bij het kasteel. Wat indrukwekkend!!!! Wat heet!!!!! Al het water wat we bij ons hadden is er al door, zijn verplicht om duur water bij het kasteel te kopen willen we blijven staan. Helaas hebben we maar heel weinig tijd want we moeten om half 5 weer op het vliegveld zijn om Bart op te halen. Maar een impressie krijgen we, wat mooi is het hier, we gaan zeker terug maar dan in de herfst of in het voorjaar als de temperaturen wat beter zijn. Op de terugweg hebben we het niet meer en besluiten een taxi aan te houden om ons naar de bus op Termini te brengen, heerlijk airco!!!! Uiteindelijk zijn we om 16:00 weer in Ciampino, blijkt dat Bart vertraging heeft en om 17:00 uiteindelijk arriveert! Welkom Bart, we gaan er een leuke week van maken. Om 19:30 zijn we weer terug op de camping waar Pieter een overheerlijk maal voor ons heeft klaarstaan! De was is gedaan en alles is weer spik en span! De meisjes zijn vandaag op pad geweest en hebben de H&M en de Zara hier ontdekt en weer gescoord! Een lieve groet, van ons allen!

• 25 Augustus 2012 - 09:31

Jasper:

Zo, was dus een hete middag!!
    Hier in N.L is het grijs en grauw!
    Hoop dat jullie ondanks de hitte genoten hebben van het kasteel..

Groetjes aan iedereen, geniet van de laatste week!

Jasper

• 25 Augustus 2012 - 10:59

Jolanda:

Ondanks de hitte hebben jullie vast wel genoten van het indrukwekkende Rome.
    Dat is ook te zien aan de foto's...prachtig!
    Eerlijk gezegd ben ik een beetje (boel) jaloers op jullie dat jullie in die prachtige stad zijn geweest.
    Mag ik alsjeblieft mee met jullie in de herfst als jullie weer gaan???!!! :-)))
    Hopelijk is Eliza weer wat bijgekomen van wat er met haar vriendin gebeurt is,en de rest natuurlijk ook,en kunnen jullie heerlijk genieten van de laatste week.
    Ook voor Bart:heel veel plezier.

xxxx

• 25 Augustus 2012 - 19:51

Marjan:

Ik geniet van alle verslagen. Geweldig!!
    Wat is 't een feest voor iedereen om daar bij te mogen zijn.
    Het plezier, de saamhorigheid en de gezellige sfeer stráált ervan af!
    Dankjewel voor 't hierin mogen delen!
    Ik blijf jullie wel (en wee) volgen.

Groetjes, Marjan.

Verslag uit: Italië, Tuoro sul Trasimeno

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011