Dinsdag 21 augustus week twee - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 augustus week twee - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 augustus week twee

Blijf op de hoogte en volg Diane

21 Augustus 2012 | Italië, Tuoro sul Trasimeno

Vandaag hadden we een lekker chill dagje. Ondanks dat we konden uitslapen, was toch iedereen alweer vroeg wakker. Voor de meeste was dat rond een uurtje of 8.. en Jasper was er natúúrlijk alweer om 6uur uit om zijn work-out te doen! Nadat iedereen rustig was wakker geworden hebben we gezellig met z’n alle ontbeten op de veranda.

Na het ontbijt leek het Diane leuk dat er s’middags een kano werd gehuurd, dus Jasper is op pad gegaan om wat informatie in te winnen en uiteindelijk een reservering gedaan voor 3uur die middag. Diane en Arlette zijn ondertussen in de ene auto, naar de supermarkt geweest om de nodige boodschappen in te slaan. Pieter en Romeo zijn met de andere auto naar Tuoro gegaan omdat Romeo graag nog even batterijen wilde kopen. En daarna hebben ze nog even lekker een ijsje opgesmikkeld natuurlijk! ;). Later terug op de camping zijn Romeo, Arlette en Pieter nog even een frisse duik wezen nemen in het zwembad. Ondertussen was Diane de lunch aan het voorbereiden, een heerlijke minestrone soep. En waren Eliza, Romy, Jasper en Terence in het meer aan het zwemmen.

Rond half 2 werden wij weer terug verwacht bij de caravan om te gaan lunchen met ons allemaal. Na de lunch had iedereen even een uurtje siesta, wat inhield dat iedereen even een uurtje voor zichzelf te besteden had. Ondertussen was Arlette met haar hele ingepakte tasje vertrokken naar het zwembad en gingen ook Eliza, Romy, Jasper en Terence richting het meer om te beginnen aan hun kano avontuur!

Toen de groep eenmaal was aangekomen bij de kano’s toen gingen Eliza en Romy op een kano en Terence en Jasper. De planning was om naar het onbewoonde eiland te kanoën. Omdat Romy en Eliza bijna niet vooruit kwamen leek het een goed idee om even te wisselen. Eliza ging bij Jasper in de kano en Romy bij Terence. Dat ging al stukken beter, alleen…. Bij Romy en Terence ging het nog steeds niet echt gemakkelijk af. Uiteindelijk toch gelukt! Ze waren veilig bij het eiland aangekomen. Helemaal uitgeput dachten ze even te kunnen relaxen, maar helaas.. het was privé terrein waar ze niet op mochten. Romy, Jasper en Terence waren wel nieuwsgierig wat er op het eiland was. Omdat Romy Eliza niet alleen wilde laten, gingen de mannen samen op onderzoek uit. Bleek niet veel aan te zijn, enkel wat huisjes. Dus de terugweg werd weer ingezet en die was nog zwaarder dan de heenweg. De terugweg zat Eliza bij Terence en Romy bij Jasper in de kano.

Pieter en Romeo zijn na de lunch samen wezen afwassen. Daarna zijn ze na het meer geweest om slangen te spotten, ze hebben er 3 gezien!

Arlette lag al uitgebreid bij het zwembad te zonnen, toen Diane er ook aan kwam om haar te vergezellen. Daar hebben ze heerlijk genoten van de zon met een boekje erbij. En later nog een gezellig muziekje.. echter.. vond Arlette dat gezellig en had het Diane weer weggejaagd naar de caravan toe. Toch heeft Arlette nog tot half 6 genoten in de zon, en besloot toen maar weer de groep op te zoeken bij de caravan.

Toen rond half 6 iedereen weer bij de caravan was hebben we met z’n alle wat gedronken en wat chippies gegeten. Om half 8 gingen we eten, Pasta met kaassaus. Nu gaan we even een kopje thee drinken en straks weer naar voren.

• 21 Augustus 2012 - 22:21

Vluche Japie:

Jullie hebben wel weer wat mee gemaakt met het kano avontuur
    En ook nog 3 slangen gezien brrr

Groetjes lars

• 21 Augustus 2012 - 23:17

Hey allemaal .
    Zo te lezen was het weer een leuk dagje!
    Enne????? Minestrone soep, ijsjes (CITROEN??) en pasta met kaassaus. Klinkt allemaal heerlijk.
    Wander zit hier thuis de hele tijd ons te vertellen dat hij heerlijk heeft gegeten vorige week. Vooral de vele groenten die hij heeft gehad :O
    En hoe heten die ronde platte dingen ook al weer, waar hij twee van heeft gehad??(pizza toch???)
    Ik moest van Wander vragen of ik niet de recepten kan krijgen.... Dus?? Kunnen de recepten ook in jullie blog geschreven worden??hahaha

Veel plezier weer morgen!!!
    Ciao, Saluti a tutti noi
    XXX

• 21 Augustus 2012 - 23:17

Hey allemaal .
    Zo te lezen was het weer een leuk dagje!

Veel plezier weer morgen!!!
    Ciao, Saluti a tutti noi
    XXX

• 22 Augustus 2012 - 09:47

Yvonne:

heyhey:)

wat een verslag weer
    slangen getever.......
    en de speciale groeten voor Pieter!

gr Yvon
    fijne week nog allemaal

• 22 Augustus 2012 - 18:48

Jolanda:

Wat een leuk kano avontuur,jullie hadden je beweging voor de rest van de dag dus wel gehad ;-)))
    Was dus weer een hele leuke dag met héérlijk eten a la Diane!
    Mmmm...lekker smullen.

X Jolanda

• 23 Augustus 2012 - 09:38

Susanne:

Zo te lezen weer een super leuke dag gehad! :) (Slangen ieuww ;)

Xx

• 23 Augustus 2012 - 12:43

Gerda:

Ik mis het verslag en de foto's van gisteren!!
    In ieder geval , Maak er vandaag een mooie dag van !!!!

Groetjes Gerda , Wander , Amber en Carlijn!

Verslag uit: Italië, Tuoro sul Trasimeno

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011