Vrijdag 17 augustus 2012 - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 augustus 2012 - Reisverslag uit Tuoro sul Trasimeno, Italië van Diane Zandman - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Diane

17 Augustus 2012 | Italië, Tuoro sul Trasimeno

Gisteren stond er weer een dagje uit op de planning, een dagje naar de heilige stad Assisi.
Hier vandaag een verslagje van want daar hadden we gisteren niet meer de tijd en de puf voor! 
Weer lekker vroeg opgestaan om gezamenlijk om haf 8 te ontbijten en daarna met de Opel en Brum op weg naar Assisi.
Diane in Brum voorop en…..in 1 keer goed gereden!!! De auto’s in de parkeergarage geparkeerd en lopend verder gegaan.
Eerst zijn we naar de kerk van Chiara geweest waar we eerst van het mooie uitzicht hebben genoten met een ‘fotomoment’ en toen zijn we de kerk binnen gegaan. De dames en heren met blote schouders hebben een vestje omgehangen want je mocht niet te bloot naar binnen.
De kerk was van binnen heel mooi en iedereen genoot ervan.
Weer buiten gekomen gauw water drinken want het was zeer dorstig weer. Romeo heeft nog wat mooie foto’s genomen en toen weer op pad naar de volgende kerk: de kerk van St. Franciscus.
De route er naartoe was heel leuk, allemaal leuke winkeltjes waar het nodige aan souvenirtjes gekocht is. Het thuisfront zal er blij mee zijn.
Voordat we de kerk ingingen hebben we een tijdje uitgerust want dat was echt wel nodig met de hitte. Een vestje om de blote schouders en dan naar binnen.
In de kerk was het behoorlijk druk en warm maar adembenemend mooi. Er was ook nog een mis aan de gang dus we moesten heel stil zijn. Af en toe hoorde je ineens om je heen ‘ssssssssshhhhh’ en dacht je wat is dat dan? Dat kwam uit luidsprekers waardoor om silenzio gevraagd werd.
We zijn naar beneden gegaan waar de tombe van Franciscus stond. Dit was zeer indrukwekkend voor de meesten van ons. Daarna nog door een ander deel van de kerk gelopen en de prachtige muurschilderingen bewonderd.
Omdat het zo warm was is het grotendeel alvast doorgelopen om een terrasje te zoeken om daar te genieten van een heerlijk glas drinken. Diane en Jasper waren nog niet uitgekeken. Ook die hebben even later de dorst gelest en toen gezamenlijk weer op weg naar de auto. Af en toe toch nog even een winkeltje inschieten en nog genoten van een echt Italiaans ijsje.
Bij de auto nog even weer wat water drinken en verhit de auto in en weer op weg naar de camping.
Daar zijn een aantal van ons gauw het zwembad ingedoken want we waren allemaal behoorlijk warm.
Romeo en Lars hebben, na afgekoeld te zijn, heerlijk voor ons, gekookt, pasta met kaassaus. We hebben er enorm van genoten, wat kunnen die 2 goed koken!
Na het eten nog wat drinken maar omdat het best wel een vermoeide dag was geweest zijn we allemaal redelijk op tijd naar bed gegaan.

Wij gaan zo lekker barbecueën, wat ook heerlijk zal smaken.
Groetjes van ons allemaal uit Tuoro. 

• 18 Augustus 2012 - 19:39

André:

Pffff , ik krijg dorst van dat lange en warme verslag....;-))
    Gelukkig heb ik vanmorgen de biertap weer gevonden... proost...
    Leuke foto's weer.
    En eehh.... Lars, dat wordt ook thuis een keer pasta maken, dat begrijp je zeker wel.
    Ook ik wil wel eens proeven hoe goed jij pasta kunt maken.
    Barbequese(?) voor nu en voor morgen weer veel plezier.

groetjes André

• 18 Augustus 2012 - 22:58

Pietero:

Ja hallo, nu krijg ik ineens ook een enorme dorst en....onger.
    Wat een leuke bezigheden zeg en wij hier maar lezen hoe leuk jullie het we lniet hebben.
    Ik kan niet wachten om de tas te pakken en jullie kant op te komen. maar helaas nog een paar dagen en dan mag ik ook eindelijk.Maar 1 ding is zeker, ook hier is het erg warm.ook nu is het nog 29 graden hier.
    Wij wensen jullie nog hele fijne dagen.
    Groetjes, Gerda, Pieter, Amber en Carlijn.

• 19 Augustus 2012 - 10:21

RTV Assen:

Die barbecues van Romeo zijn inmiddels wereldberoemd :)

Jullie kunnen overigens wel denken dat het warm is, maar in Nederland was het zaterdag 34 graden en op zondag wordt zelfs een record verwacht van 38 graden. Je kunt hier dan ook nog maar twee dingen doen: drinken en stilzitten...

Echt geweldig om de vakantie op deze manier een beetje mee te kunnen beleven. We kijken al weer uit naar het volgende avontuur.

DJ

• 19 Augustus 2012 - 15:34

Anneke:

Gelukkig maar dat de weg nu wel gevonden is en dat niemand elkaar is kwijt geraakt!
    Wat een PRACHTIGE omgeving daar, ik kan me voorstellen dat je er vaak op uit trekt.
    Zet hem op met deze hitte dan doen wij dat hier in Nederland ook.
    Lieve groetjes van Anneke

• 19 Augustus 2012 - 16:35

Ria:

Even weer lezen welke avonturen jullie de afgelopen dagen hebben beleefd!
    Wat hebben jullie leuke uitjes gemaakt! Assissi daar ben ik nog nooit geweest, mooi hoor!
    Denk dat we volgend jaar ook maar weer naar Italië op vakantie gaan, ik mis de de pizza's, en de pasta's best wel.......en 't tjirpen van de krekels.....zijn die daar ook??
    Wij gaan vanavond ook maar aan 't barbequen en drinken hier ook best wel veel water....
    want pooh hey.....het is hier knap warm in Zwollywood....net was het 43 graden in de zon....pffff... en in de schaduw was het zelfs 36 graden. Geniet nog even daar en......

Buon viaggio per Hollandia
    Arrivederci......

Ria, Waldo, Merith en Lisenka

• 19 Augustus 2012 - 21:41

Susanne:

Wat een super mooie foto's! Ben stiekem best een beetje sneu dat ik hier in Nederland zit ;) Helemaal nu ik lees dat ik de pasta van Romeo en Lars heb moeten missen!

Nog een hele fijne tijd daar! Veel liefs en groetjes uit (het best wel warme) Assen!

Verslag uit: Italië, Tuoro sul Trasimeno

Diane

No Distance goes Italy! No Distance organiseert een vakantie in het buitenland! Voor kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag zoals adhd, add, pdd-nos, autisme. Speciale pubergroepen, jong volwassenen, jongensgroepen en meidengroepen. De vakantie wordt kleinschalig gehouden met groepen van maximaal 4 deelnemers en 1-op-1 begeleiding. Een totaal andere aanpak en dus beslist geen standaard vakantiekamp! We noemen dit niet voor niets de Vakantie met het gezinsgevoel. Alle jongeren krijgen een vaste begeleider (maatje) en er is een programma met een vaste structuur. www.nodistance.eu

Actief sinds 01 Juli 2011